Hunne bedden xD - Reisverslag uit Derrylahan, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu Hunne bedden xD - Reisverslag uit Derrylahan, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu

Hunne bedden xD

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

26 Maart 2023 | Ierland, Derrylahan

Vandaag zit ik in een hostel in Derrylahan. De hostel ziet er mega armzalig uit, maar de gastheer is de meest vriendelijke die ik in alle weken heb ontmoet. Hier geldt letterlijk: 'Mijn huis is jou huis'. Ik ben 1 van de eerste gasten dit seizoen en krijg naast mijn kop thee en genoeg aanbod voor eten, een lange uitleg van wat er allemaal te doen is in de buurt. Erg fijn, vooral als hij verteld over de dolfijnen in de baai iets verderop! Het laatste kwartier heb ik in het donker gereden, in de tweede versnelling de berg op. Ik ben erg benieuwd hoe het er morgen uitziet [e-1f603]

Ik had werkelijk geen idee dat ik hier vanavond zou gaan overnachten. Tegen de middag verlaat ik bij Sligo de Wild Atlantic Way en ga landinwaarts. Helemaal niet mijn draai kunnen vinden en uit de flow ben ik maar de Devils Chimney gaan bekijken, een flinke wandeling stijl omhoog en enorm toeristisch. De waterval staat bekend om het water dat omhoog lijkt te gaan bij een flinke zuidenwind. Vandaag was het flink zonnig, 15 graden en geen wind te bekennen. Dat ik niets hiervan ging zien had ik eerder kunnen bedenken, maar de uitzichten waren echt super!

Het was fijn om even goed te bewegen, maar heeft niet het gewenste resultaat bij mij. Eenmaal terug bij de auto ben ik gefrustreerd en komen de huilbuien weer, wat ik uit alle macht tegenhoud omdat ik hier geen zin in heb, maar helaas. De omgeving is niet mijn ding, het ziet er anders uit dan elders, ik mis de kust en de mensen zijn hier best intens in het verkeer. Ik besluit kilometers te gaan maken, dit gebied uit en weer te rijden richting de Wild Atlantic Way en verder omhoog. Hopelijk voelt het daar wat beter en na ruim een uur rijden word ik gelukkig weer blij van de omgeving!

Onderweg heb ik mooie plekken gezien en heb voor Sligo nog een stop gemaakt bij de Carromore Megalithic Cemetery. Het lijkt weer even op Drenthe met zijn hunne bedden, alleen wordt het hier een graftombe (met deksteen) genoemd of een satelliet graf (niet toegedekte dolmen cirkels rondom het hoofd graf). Soortgelijke graven zijn op meerdere plekken in Europa gevonden, maar de oudste staan in Frankrijk, Ierland (o.a. op deze plek) en Portugal van 4500 BC. Toen al met deze enorme stenen zeulen, ben benieuwd wat hun bewogen heeft om dit toen al te gaan doen pff..

Vannacht gaat ook hier de klok een uur vooruit. Vanavond was het bijna 20 uur tot het echt het donker was. Nog langer licht morgenavond, fijn! [e-1f60a]


  • 26 Maart 2023 - 09:34

    Janny :

    [e-1f493] Heel veel liefs.


  • 26 Maart 2023 - 11:43

    Liefs Gea:

    [e-2764]️[e-1f340][e-1f48b]


  • 26 Maart 2023 - 11:45

    Manon:

    De omgeving ziet er weer prachtig uit! Zo goed dat je dit doet!


  • 26 Maart 2023 - 13:42

    Maarten:

    Stillness seems to be the necessary move.


  • 26 Maart 2023 - 15:48

    Alienne:

    Wat mooi geschreven Mariska,

    Dankjewel[e-1f970]


  • 27 Maart 2023 - 23:29

    Grethe:

    [e-1f60d] whauw laiverd wat een prachtige foto's. Love them!

    Ennuh jezelf niet zo veroordelen hè tuttebol met wat eruit moet, al dat water uit je mooie ogen past zo mooi bij het Ierse land[e-1f49a] groen en o zo vruchtbaar....


  • 19 April 2023 - 21:07

    Mariëtte:

    Hunebed klinkt toch beter, ondanks dat het hetzelfde is :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Hoi, welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avonturen volgen. Veel leesplezier en laat je inspireren! Mariska

Actief sinds 14 Feb. 2023
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 8777

Voorgaande reizen:

03 Maart 2023 - 02 April 2023

On my way home!

Landen bezocht: