Downpatrick Head en het badhuis :D - Reisverslag uit Enniscrone, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu Downpatrick Head en het badhuis :D - Reisverslag uit Enniscrone, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu

Downpatrick Head en het badhuis :D

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

24 Maart 2023 | Ierland, Enniscrone

Wauw wat een dag! Het weer was of heel goed of heel slecht. Het uitzicht punt bij Downpatrick Head, echt een aanrader! Geweldige kliffen! Ik had het niet zo spectaculair verwacht. Zie de foto's en oordeel zelf ;D

De B[e-38]B, The Yellow Rose was erg fijn! Ik was de enige gast en tijdens het ontbijt zie ik vele foto's en krantenknipsels in de eetkamer hangen. Als ik er naar vraag verteld de eigenaar Stephen dat hij 42 jaar visser is geweest en nu gepensioneerd is. Ik wijs naar het artikel dat zegt dat hij een award heeft gekregen voor het vinden van een vermist lichaam. Ach ja, zegt hij, ik moest het gewoon doen en zag hem gewoon. Ik kijk hem ongelovig aan en hij verteld hoe hij aanvoelde waar hij het lichaam kon vinden. Zelf blijft hij hier nuchter onder. Wauw.. Hij wordt nog steeds elk jaar door de familie bedankt voor het terugbrengen van hun zoon.

De muurtjes in de weilanden hebben niet alleen mij interesse gewekt. Ik kom erachter dat er een heel museum aan gewijd in Glenlossera. De eerste boeren van Ierland hebben zich de kunst van 'dry-stone wall building' eigen gemaakt en hebben dan ook hun eigen huizen gebouwd door alleen de stenen goed te stapelen. Wat een uitdaging met deze wind hier pff.. Maar het werd dus ook gebruikt om vee van elkaar te scheiden wat ik al vermoedde. De vele kleine weilandjes zijn bedoeld geweest om de kalveren snel van de moeder te kunnen scheiden voor meer voedsel zoals melk. Nu worden er veel schapen in gehouden.

Na ruim een uur op de kliffen van Downpatrick Head te hebben gewandeld ben ik helemaal verkleumd en doorweekt richting Enniscrone gereden, waar ik mijzelf heb getrakteerd op een bezoek aan een traditioneel badhuis die bekend staat om zijn zeewierbad. Dit was al vanaf het begin van mijn reis, mijn wens om eens mee te gaan maken en ben blij dat ik er vandaag in de buurt ben! Enthousiast zeg ik dat ik gereserveerd heb om 15 uur en even later leid ze mij een klein kamertje in waar een kleine stoom kabine staat en het bad gevuld is met warm water en zeewier. De geur is flink sterk en het is even wennen. Ik houd me voor dat het gezond moet zijn en ben blij dat er een raam open staat. Ze noemt dat het rustig is vandaag en dat ik mij niet per se aan het termijn van een uur hoef te houden. Ik denk niet dat ze doorheeft tegen wie ze dit zegt. 2,5 uur later wordt er op mijn deur geklopt XD

Helemaal rozig en ontspannen bedenk ik me dat ik een slaapplek moet gaan zoeken, waar ik helemaal geen zin in heb. Op het advies van het badhuis loop ik de hoek om naar het te dure hotel, the Waterfront House in de hoop een kamertje voor een leuk prijsje te krijgen. Hier lach ik samen met de receptioniste over ons slechte onderhandelen, maar wat me uiteindelijk wel weer 40 euro scheelt. Erg fijn!


  • 24 Maart 2023 - 23:41

    Anton:

    Prachtig daar!


  • 25 Maart 2023 - 00:42

    Liefs Gea, Dikke Knuffel:

    [e-2764]️[e-1f48b]


  • 25 Maart 2023 - 08:43

    Janny :

    Wat een prachtige foto's een voorrecht om er deelgenoot van te mogen zijn.

    [e-1f49e] Liefs en geniet ervan.


  • 25 Maart 2023 - 09:57

    Mariëtte:

    Wat grappig dat je kunt onderhandelen over de prijs. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Hoi, welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avonturen volgen. Veel leesplezier en laat je inspireren! Mariska

Actief sinds 14 Feb. 2023
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 8777

Voorgaande reizen:

03 Maart 2023 - 02 April 2023

On my way home!

Landen bezocht: