Laatste reisverslag - Reisverslag uit Klijndijk, Nederland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag - Reisverslag uit Klijndijk, Nederland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

04 April 2023 | Nederland, Klijndijk

Deze paar dagen in Nederland kom ik wat tot rust. Ik lach om mijn auto waarin duidelijk te zien is dat er in geleefd is en ruim dit maar eens op. Het besef begint te komen dat de reis erop zit en het leven in Nederland weer begint. Blij, maar toch even slikkend dat het echte avontuur nu gaat beginnen zoek ik mijn vrienden en familie weer op en stap ik moedig weer in de auto naar mijn werk. Iedereen is blij dat ik er weer ben! Dat doet me goed!

Moe maar voldaan schrijf ik dit laatste verslag. Het heeft me veel gedaan dat zoveel mensen hebben meegeleefd en me hebben gevolgd. Om eerlijk te zijn heeft de oplopende hoeveelheid lezers me in de tweede week best benauwd, waardoor ik bijna was gestopt. Ik heb daarna ook niet meer naar dit getal gekeken. Met het idee dat ik voor mijzelf de dag van me af heb kunnen schrijven en de hoop dat ik mensen heb mogen inspireren, ben ik toch door blijven gaan.

Veel verdriet komt los bij het besef dat mijn avontuur hier en nu begint. Wat maakt dat ik mijn leven nog niet voluit heb geleefd? Een vraag die mij maandag de hele dag heeft bezig gehouden en ik op een gegeven moment maar los laat. Ik kan het nu, want ik heb deze keuze gemaakt! Eerst onbewust, daar in de tuin van de hostel pratende met Karl. Nu bewust, nu ik alle emoties begin te voelen en er voor kies om er niet in te blijven zitten. Ik ga verder, dat voel ik sterk! Hoe mijn weg eruit gaat zien, hoe onzekerder deze ook voor mij is, ik kan er stap voor stap keuzes in maken. Dit besef is voor nu voldoende en ga ik op vertrouwen. En met hulp van lieve vrienden, dat is ook zeker en heb ze nodig!

Ik hoop ook echt dat ik mensen met mijn reis heb mogen inspireren. Inspireren om hun eigen avontuur aan te gaan, hoe deze er ook uit ziet, in welke vorm dan ook. Ik denk echt dat het de moeite waard is om je echte zelf te leren kennen en je daarin te blijven uitdagen om de beste versie van jezelf te gaan worden. Op je eigen tijd, op je eigen voorwaarden en binnen je eigen grenzen, dat zeker! Er is veel nodig geweest om mij tot deze reis te bewegen, maar ik kan nu zeggen dat het echt geweldig voelt en kan het iedereen aanraden!

Het aantal kilometers die ik heb gereden zijn 4210, best een mooi eindresultaat dacht ik. Vooral als ik kijk naar wat ik allemaal in deze kilometers heb mogen zien en beleven :D

Via deze weg wil ik graag iedereen bedanken voor alle lieve reacties onder mijn reisverslagen of via de app. Het heeft me kracht gegeven wanneer ik dat even nodig had en ben er erg blij mee! Ook de volgers die ik onderweg ben tegengekomen, zijn aangehaakt en de moeite hebben genomen om mijn verslagen middels google translate te lezen, dankjulliewel! Ieder heeft me nieuwe inzichten gegeven en gemotiveerd om verder te gaan. Ik had niet zonder deze ontmoetingen, mooie verhalen en wijze woorden mijn reis zo kunnen beleven als ik dat nu heb gedaan! :D

Nu ik heb besloten om mijn reis met dit laatste verslag te sluiten wil ik nog graag mijn emailadres delen (marisvdveen@hotmail.com). Ik heb namelijk mensen onderweg ontmoet waarvan ik geen contact gegevens heb en hoop dat ze op deze manier de weg naar mij vinden. Vragen, opmerkingen of het willen delen van je verhaal, laat het vooral weten. Leuk juist! En we zijn er tenslotte om elkaar verder te helpen, dat is in ieder geval wat ik wil geloven..


  • 05 April 2023 - 08:52

    Maarten:

    Ik heb tot mijn 55ste mijn leven zeker niet ten volste geleefd en nog .... wie kan dat nu echt zeggen.


  • 05 April 2023 - 10:43

    Evert:

    [e-1f4aa][e-1f64f] is mooi om te lezen, dankjewel !


  • 05 April 2023 - 10:55

    Janny :

    Een geweldige ervaring die je hebt gedeeld Mariska [e-1f64f] dank je wel.


  • 05 April 2023 - 21:13

    Alienne:

    Dankjewel voor je moed, creativiteit, vertrouwen, openheid en het luisteren naar jezelf!!!

    Hel mooie basis om mee verder te gaan!!![e-1f49e][e-1f308][e-1f9da]‍[e-2640]️


  • 07 April 2023 - 10:46

    Ellen Nijenhuis :

    Inspirerend!!!


  • 08 April 2023 - 13:51

    Marja:

    Dank je wel Mariska. Ik vond het heerlijk om met je mee te mogen reizen. En...weet je wat? Ik ben ook nog steeds aan het oefenen hier op aarde haha!!

    Welkom in Nederland en neem je tijd om weer in te dalen. Heel veel liefs en een warme groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Hoi, welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avonturen volgen. Veel leesplezier en laat je inspireren! Mariska

Actief sinds 14 Feb. 2023
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 8722

Voorgaande reizen:

03 Maart 2023 - 02 April 2023

On my way home!

Landen bezocht: