Rijden - Reisverslag uit Kilbeggan, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu Rijden - Reisverslag uit Kilbeggan, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu

Rijden

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

13 Maart 2023 | Ierland, Kilbeggan

Voor mijn vertrek uit Dublin bezoek ik nog 2 kerken vlakbij de hostel, de St. Augustine [e-38] St. John Church die er prachtig uitziet en de St. Catherine's Church waar de zwervers hun toegang hebben gevonden. Het is duidelijk dat de geschiedenis van Ierland grote invloed heeft gehad op de bouw van deze mooie kerken!

Het is erg rustig in de kerk. Tijdens het schrijven in mijn boekje komt er een zwerver binnen die voorzichtig de kerk doorloopt, de potjes geld langs gaat en de inhoud meeneemt. Ik had gisteren al het idee dat het een arme stad zou kunnen zijn, wat nu weer wordt bevestigd. Het aantal zwervers is hier groot en ik heb al velen op straat gezien. Ook heb ik veel drugsgebruik gezien op straat en sinds vandaag in de kerk. Wat zou hun bewegen om in de kerk te gaan gebruiken? Ik laat het voor wat het is. Het voelt voor mij niet meer veilig om in de stad te blijven en ben blij dat ik gisterenavond veilig bij de hostel ben gekomen.

Vandaag laat ik Dublin achter mij en rijd richting de west kust. Ik ben ontspannen en doe rustig aan. Neem veel binnendoor wegen, maar voel de teleurstelling in mijzelf dat het niet zo mooi is als in Engeland en Wales. Wel zie ik de omgeving langzaamaan veranderen en wordt het minder vlak. De typische smalle slingerwegen met de stenen muurtjes ernaast en hoge heggen zijn ook hier erg leuk om te zien wat de reis leuk en ontspannend maakt.

Het autorijden gaat nu eigenlijk vanzelfsprekend waar ik erg blij mee ben. Dublin was mijn test voor deze dagen wat erg goed gegaan is. Op dat gebied krijg ik steeds meer zelfvertrouwen! :D

Gisteren was een lange dag en ik besluit om er vroeg in te gaan vanavond. Ik heb een leuke en betaalbare B[e-38]B gevonden in Kilbeggan, ongeveer op de helft tussen Dublin en de west kust van Ierland. Een lieve oude vrouw, Bernie genaamd beheerd deze B[e-38]B en ik word meteen in de watten gelegd. Naast een hele nette kamer met prive douche krijg ik meteen thee, koekjes, avondeten omdat ik niets mee heb en een flinke lijst met mogelijkheden voor het ontbijt wat ze zelf gaat maken. Dat lijkt morgenvroeg meteen mijn avondeten te worden als ik die porties zo zie pff..

Dit is helemaal het tegenovergestelde van afgelopen nacht in het hostel van Dublin, wat geen aanrader is. Het was een belevenis, laat ik het daar op houden. En dan heb ik het niet over aangeschoten het bovenste bed inklimmen haha. Ik ben blij dat ik straks even lekker kan douchen. Ik sliep met 3 andere meiden op een vierpersoons kamer, tenminste dat dachten we. Er bleek een 5e persoon bij in te zijn geboekt die midden in de nacht terug kwam. Gelukkig kon iedereen hier om lachen en is het opgelost, maar het maakt wel dat ik niet mijn nachtrust heb gekregen.

Ik heb zin om morgen de kust te bewonderen en de Atlantische oceaan te zien! Is het echt zo ruig als ze zeggen? Ik zal het zien. Ook zal ik morgen zien welke kan ik opgetrokken ga worden, het noorden of het zuiden. In ieder geval ga ik de Wild Atlantic Way op, daar hoor ik de laatste dagen alleen maar positieve geluiden over!


  • 14 Maart 2023 - 08:28

    Kees:

    Ik ben heel benieuwd of de Atlantische kust het echt zo indrukwekkend is als het lijkt op de plaatjes!


  • 14 Maart 2023 - 15:59

    Janny :

    [e-1f49c][e-1f590] Heel veel liefs en inspiratie wens ik je toe .


  • 19 Maart 2023 - 00:34

    Lies Gea:

    [e-2764]️[e-1f340][e-1f48b]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Hoi, welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avonturen volgen. Veel leesplezier en laat je inspireren! Mariska

Actief sinds 14 Feb. 2023
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 8886

Voorgaande reizen:

03 Maart 2023 - 02 April 2023

On my way home!

Landen bezocht: