Cliffs of Mohar - Reisverslag uit Miltown Malbay, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu Cliffs of Mohar - Reisverslag uit Miltown Malbay, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu

Cliffs of Mohar

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

15 Maart 2023 | Ierland, Miltown Malbay

Helemaal blij zit ik nu in mijn 4 persoons hotelkamer met een bad! Dit liep totaal anders dan ik had verwacht en had niet verwacht vanavond nog een kamer te vinden. Na een heerlijke dag te hebben genoten van de Atlantische oceaan ben ik te laat vertrokken van mijn mooie plek op de kliffen van Mohar. Dit resulteerde in het schemer/ donker een slaapplek zoeken. Na geïnformeerd te hebben voor overnachtingsplek bij een herberg, een hostel en wat boekingsproblemen via de telefoon ben ik maar op goed geluk gaan rijden. De straten zijn in de dorpjes versierd voor komende vrijdag, St. Patrick's day, wat maakt dat zowat alle slaapplekken bezet zijn. Dat wordt nog spannend een kamer te vinden voor de komende nachten! Ik merk dat mensen hier minder bereidwillig zijn om hun bank aan te bieden en ik durf er ook niet goed naar te vragen. Maar misschien is het na vandaag wel nodig..

De Bellbridge House Hotel vlak onder Milltown Malbay biedt kansen en er blijkt nog een kamer te zijn! Ook nog eens voor een betaalbare prijs! Helemaal opgelucht en blij duw ik mijn kamerdeur open en zie een mega kamer en douche met bad. Helemaal blij! :D Uitchecken is om 11 uur, dus dat wordt uitslapen, yes!

Na mijn heerlijk verzorgd ontbijt van vanochtend door Bernie, ben ik met een flink volle maag vertrokken. Na nog even getankt te hebben en 2 lampjes te hebben vervangen in het lekkere zonnetje, besluit ik rechtstreeks naar Galway te rijden. Ik wil die Atlantische oceaan zien! Mij afvragend of ik straks naar het noorden of zuiden ga wordt ik door mijn gevoel vlak voor Galway van de snelweg af geleid en rij ik naar toch naar het zuiden. Benieuwd waarom ik er hier af moest bekijk ik op een parkeerplaats de bezienswaardigheden in de buurt. Ik zit vlakbij de Wild Atlantic Way en zie vele mogelijke bezienswaardigheden. Ik besluit naar de Cliffs of Moher te gaan vlak onder Pollboy. Ik draai de N67 (Wild Atlantic Way) op en rij meteen de ruige natuur binnen. Wat een verschil met het binnenland! Helemaal blij dat de slingerwegen zich weer voor mij uitstrekken bewonder ik als een echte toerist de bezienswaardigheden die ik langs de weg tegen kom. Ruïnes van huizen, kerken en kastelen komen voorbij, kleine kastelen en vele kerkjes. Na een flinke bergbeklimming met haarspeldbochten, wat mijn autootje prima doet, kom ik bij de kliffen van Mohar. Enorm toeristisch! Dat had ik niet verwacht. Zal ik dit wel gaan doen? Ik ben er nu toch, dus toch maar even kijken dan. Ik kies voor de wandeling over de kliffen en ben helemaal verbaasd dat er zo'n prachtige natuur achter de bergen verscholen ligt. De kliffen zijn enorm hoog, de vogels nestelen zich in de wanden ervan en de zee slaat rustig tegen de kliffen omhoog. Het is erg mooi weer, de zon schijnt fel en de wind is rustig. Ik kan me voorstellen dat bij slecht weer de golven meters hoog tegen de rotsen slaan.

Blij zit ik ergens aan het einde van de wandelroute in het zonnetje. Ik bedenk me hoe vroeger de Vikingen en Spanjaarden hier aan land zijn gekomen. Overal rotsen, dat kan toch niet goed gaan, achteraf lees ik dat iets verderop het de Spanjaarden ook niet is gelukt om aan wal te komen.

Er komt een jonge vrouw bij me zitten en vraagt of ik aan het mediteren ben. Ik lach en kan me voorstellen dat ze dit denkt aangezien ik met mijn ogen dicht van het zonnetje aan het genieten ben en naar de geluiden van de zee aan het luisteren ben. Miriam komt uit Mexico, reist net als ik alleen met de auto en gaat vanavond naar vrienden in Dublin om daar St. Patrick's day te vieren. Ze vertelt me over haar leven, haar zoektocht en waarom ze hier is. Met tussenpozen en af en toe tranen vertellen we ons verhaal aan elkaar. Miriam zou komende zaterdag gaan trouwen en heeft besloten dit niet te gaan doen. Een sterke beslissing wat haar veel doet. Wauw, zit ik hier zomaar met deze mooie vrouw te praten! Na nog een tijd in stilte naast elkaar te hebben gezeten, te hebben gelachen om de vogels die in de rotswand proberen te landen, geven we elkaar een dikke knuffel en laat ik haar achter op de kliffen. Tot een volgende keer zeggen we!

Een bijzondere dag waarbij ik veel stilte heb ervaren. Erg fijn! Ik ben blij dat ik nu aan de kust ben. Het bereiken hiervan voelt alsof ik er nu eindelijk ben en niets meer hoef. Ik hoop deze ontspanning de komende dagen ook te blijven voelen. Het maakt het aanzienlijk makkelijker om me over te geven aan de flow! :D


  • 15 Maart 2023 - 04:34

    Maarten:

    Prachtig. Mooi mens en mooi mens naast elkaar op een bankje bij de kliffen. Ik keek gisteren toevallig de film Runaway Bride haha, en dan zit jij naast een Runaway Bride.


  • 15 Maart 2023 - 07:34

    Kees:

    Wat kun je het toch allemaal prachtig beeldend beschrijven Mariska!

    Heel mooi die ontmoeting met Miriam, bijzonder als mensen elkaar met open hart tegenkomen.

    Jouw beschrijving en de prachtige foto's doen me denken aan Cabo Sao Vicente in Portugal (het einde van de wereld).

    De enorme kliffen, de ruimte, de lucht en de zee, prachtig!


  • 15 Maart 2023 - 08:39

    Irene:

    Wat een mooi verhaal en wat een mooie belevenissen! Blij te horen dat je zo'n mooie reis hebt!


  • 15 Maart 2023 - 08:51

    Monique:

    Alsof ik er bij ben, zo mooi geschreven [e-1f60a]. Fijn dat je reis zoveel moois brengt en hoe moedig dat je het aangaat [e-2764]️[e-1f618]. Dank je dat ik "mee" mag reizen [e-1f31f]


  • 15 Maart 2023 - 08:56

    Janny :

    Mooie ontmoetingen en hoe fijn dat jullie in alle openheid ervaringen mochten delen !!

    [e-1f4a5][e-2764]


  • 15 Maart 2023 - 14:15

    Alienne:

    Wat een mooie, gezegende dag, met een gouden randje. Sankje wel voor het delen[e-1f308][e-1f970]


  • 17 Maart 2023 - 23:05

    Tamara:

    Hoe apart dat je steeds al die mensen tegenkomt, alsof het zo moet zijn.

    Nog even een tip voor een liedje: gek van geluk.

    Heb zo het vermoeden dat je daar een koppeling aan gaat maken daarzo.

    Niet vergeten te luisteren hoor!


  • 19 Maart 2023 - 00:27

    Lies Gea:

    [e-2764]️[e-1f340]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Hoi, welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avonturen volgen. Veel leesplezier en laat je inspireren! Mariska

Actief sinds 14 Feb. 2023
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 8764

Voorgaande reizen:

03 Maart 2023 - 02 April 2023

On my way home!

Landen bezocht: