Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu

Ierland

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

13 Maart 2023 | Ierland, Dublin

Vandaag heb ik de boot genomen naar Ierland. De opstap was in Holyhead, een mega terrein waar je makkelijk kan verdwalen en de wegwijs bordjes schaars zijn.. Om 9 uur vertrok de boot en om deze te halen ben ik met de zonsopkomst weg gegaan, wetende dat het een mooie rit van een uurtje ging worden. De slinger wegen gaan nog steeds langs de besneeuwde bergtoppen en ik zie meerdere campers langs de weg staan. Dat kan hier dus en voor een volgende keer is dat zeker een optie bedenk ik me.

Genietend op het dek kom ik een leuk stel tegen die samen op de motor the Wild Atlantic Way route gaan rijden. We wisselen tips uit en ze moeten erg lachen om mijn reisgids van Ierland die uitpuilt van de post-its, maar op de vraag waar ik nu heen ga geen antwoord kan geven. Ik kan er zelf ook om lachen, maar voel de spanning toenemen. Waar ga ik heen rijden als ik van de boot af rijd? Pff.. Nu al niet weten waar ik heen ga. Dat gaat goed.

We nemen afscheid van elkaar en ik rijd de boot af veilig achter een vrachtwagen aan. Nog steeds links rijdend toll moeten betalen met je stuur aan de andere kant, super! Je ziet mensen kijken als ik de auto weer eens uitstap. Gelukkig is Ierland wel weer een deel van Europa en kan ik weer met mijn euro munten betalen.

Eenmaal ergens op een parkeerplaats net buiten Dublin maar eens tot bezinning gekomen en nagedacht wat ik nu wil zien vandaag. Ga ik de stad in of ga ik rijden? Ik pak mijn gekregen gids van Dublin erbij en kies dan toch de St. Patrick's Cathedral uit. Bedenkend hoe ik daar ga komen en ga overnachten zoek ik eerst een hostel daar in de buurt. Dan is het de uitdaging om daar met de auto heen te rijden. Bijzondere verkeerssituaties waar ik van links en rechts word ingehaald maken me vrij onzeker, vooral als het grote dubbeldekker bussen zijn.

Eenmaal veilig en ingecheckt in de Backpack Travelers Hostel in Dublin ga ik te voet de stad verkennen. Ik ben erg benieuwd naar de St. Patrick's Cathedral en word helemaal blij van deze mooie en rustige plek. Komend weekend is het St Patrick's day, een weekend lang feest. Mensen vertellen me al blij dat de parade helemaal geweldig gaat zijn en vragen of ik dit ook ga zien in de Dublin. Ik vermoed dat ik dan al lekker aan de kust zit.

In de tuin van de St. Patrick's Cathedral kom ik de 'perfect stranger' tegen. Een vrouw van mijn leeftijd die me verteld over haar reis naar zichzelf en daarvoor nu een half jaar in Dublin woont nadat ze een tijdje in Australië heeft gewoond/ gereisd. Ze is nog steeds zoekende en we hebben een mooi gesprek over wat ons beweegt om door te gaan en voelen veel herkenning bij elkaar. Een fijne maar vooral bijzondere ontmoeting!

Ik maak mijn tour door de stad af en merk op dat er 2 verschillende kanten zijn, het nieuwe en oude gedeelte waarbij het oude gedeelte zichtbaar mooier is maar ook vervallen. Uiteindelijk kom ik in The Temple Bar terecht, een pub die bekend staat om zijn goede ierse live muziek. Het is mega druk, maar de sfeer en muziek zijn goed! Van het stel op de boot hoorde ik dat het Guinness bier hier veel beter smaakt dan elders, waar ik nu dezelfde mening in deel. Mensen zijn echt aardig hier en alleen ben ik niet. Al snel heb ik contact met een leuk stel en heb de volgende Guinness voor mijn neus staan, tevens een baby Guinness wat een shotje blijkt te zijn.

Waarvan ik vanochtend nog niet wist wat ik ging doen, ben ik blij met mijn keuzes van vandaag. Het engste is overwonnen door juist de boot wel op te gaan, dan ook nog eens deze enorme stad in te rijden en hier alleen de pub in te gaan. Yes!


  • 13 Maart 2023 - 09:04

    Janny :

    Goedemorgen lieve power vrouw,

    Super dat je nu in Ierland bent en ook daar alweer mooie ontmoetingen mocht hebben.

    Wens je een mega mooie tijd daar en fijne ervaringen.

    Heel veel liefs en in gedachten reis ik met je mee.

    [e-1f49e][e-1f590]


  • 13 Maart 2023 - 10:11

    Kees:

    Dublin ziet er mooi uit!

    Wat gaaf de je zo makkelijk in contact komt met de mensen, en dat zelfs de Guinness daar goed smaakt [e-1f60e].

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Hoi, welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avonturen volgen. Veel leesplezier en laat je inspireren! Mariska

Actief sinds 14 Feb. 2023
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 9966

Voorgaande reizen:

03 Maart 2023 - 02 April 2023

On my way home!

Landen bezocht: