Sneeuw! - Reisverslag uit Gwydir, Verenigd Koninkrijk van Mariska Veen - WaarBenJij.nu Sneeuw! - Reisverslag uit Gwydir, Verenigd Koninkrijk van Mariska Veen - WaarBenJij.nu

Sneeuw!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

09 Maart 2023 | Verenigd Koninkrijk, Gwydir

Vandaag is het hier een prachtige dag! De foto's die ik gisteren van mijn omgeving in Wales heb gedeeld, zijn zeldzaam voor mijn vakantie hier. Nick noemde gisteren al of ik me bewust was van het weer en dat ik in een mooie periode aan was gekomen. Geen idee wat hij bedoelde, maar vanochtend kwam ik daar achter. Een dikke laag sneeuw bedekt het hele gebied hier! Wauw, wat een timing en geweldig om te zien! [e-1f603]

Blij trek ik warme kleren aan voor een flinke wandeling van een paar uur en ik merk pas dat ik hoog in de bergen zit als ik bewust wordt van mijn ademhaling. Het ademen gaat eigenlijk best makkelijk ondanks de steile hellingen. Voelt fijn en verfrissend!

Ik word blij van het gekraak van de sneeuw onder mijn schoenen. Iets minder van alle water stroompjes die niet goed te herkennen zijn onder de sneeuw en heb op een gegeven natte voeten.

Mijn gedachten stoppen even deze paar uur en het lukt me even totaal te ontspannen! De geweldige uitzichten, de vriendelijke mensen die je onderweg vragen of alles goed gaat en het horen van de water stroompjes, helpen hier zeker aan mee!

Eenmaal terug bedenk ik me dat ik best ingesneeuwd zit. De wegen zijn begaanbaar, maar daar is het ook mee gezegd. Het is rustig op de weg en je merkt dat mensen thuis blijven. Ik twijfel wat ik zal gaan doen. Blijf ik tot het weer wat bijtrekt of ga ik morgen de boot naar Ierland pakken. Ik besluit het weerbericht af te wachten en het morgenochtend aan te kijken.

Ik merk dat ik het niet erg zou vinden om hier nog een paar nachten te blijven. Het is leuk om met andere reizigers in contact te komen en ik heb een prima kamertje. Uitstelgedrag voor wat er nog gaat komen? Ik voel inderdaad die spanning. Merk alleen dat ik erg moe ben en het huiselijke hier erg fijn voelt, zeg ik nu ik met een warme kop thee in de huiskamer zit en beheer heb over het haardvuurtje [e-1f643]

Enjoy de foto's! :D

Oja, door de sneeuwval zijn de bergen minder goed te zien. Maar op enkele foto's kun je de blijkbaar bekende berg in de verte zien. Hoor ik tenminste vanavond van een bergbeklimmer die morgen die berg gaat opzoeken.


  • 10 Maart 2023 - 07:01

    Maarten:

    Ha Mariska,

    Wat mooi om te lezen allemaal. Tijdens een van mijn eerste fotocursussen zei de docent: wanneer maak je mooie foto's? Als je je goed voelt. Jij maakt mooie foto's!


  • 10 Maart 2023 - 07:33

    Tamara:

    Wat een leuke foto!!

    Hier is het ineens ook een flink pak sneeuw, gisteren was het voorproefje met niet te blijven liggen sneeuw haha. Ineens is het wit.

    Klinkt goed hoe het daar gaat!

    Veel plezier in Ierland straks :)


  • 10 Maart 2023 - 08:52

    Janny :

    Wat mooi om te zien-dat kennen we de laatste jaren in Nederland niet meer.

    Fijn dat je nu even op een plek zit waar je lekker kunt ontspannen.

    Ben benieuwd wat je volgende stap zal zijn en wens je een mooi dag toe.[e-1f496]


  • 10 Maart 2023 - 21:03

    Alienne:

    Wat een prachtige foto,s. Ik snap dat je daar nog wat langer wilt blijven. Jezelf koesteren....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Hoi, welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avonturen volgen. Veel leesplezier en laat je inspireren! Mariska

Actief sinds 14 Feb. 2023
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 8707

Voorgaande reizen:

03 Maart 2023 - 02 April 2023

On my way home!

Landen bezocht: