Miles! - Reisverslag uit Gwydir, Verenigd Koninkrijk van Mariska Veen - WaarBenJij.nu Miles! - Reisverslag uit Gwydir, Verenigd Koninkrijk van Mariska Veen - WaarBenJij.nu

Miles!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

08 Maart 2023 | Verenigd Koninkrijk, Gwydir

Nou, ik heb mijzelf overtroffen vandaag! Yes! [e-1f643]

Na mijn heerlijk ontbijt ben ik gaan rijden! En hoe! Ik zit nu namelijk in het noorden van Wales, Capel Curig! [e-1f643] Geen idee hoeveel kilometers dat zijn geweest vanuit Cambridge. Mijn hoofd denkt nu in miles en het enige dat ik goed door heb is dat de reis veel korter lijkt als je het aantal in miles ziet ipv kilometers haha.

Met een tussenstop vlak boven Shackerly bij de ruïne 'White Ladies Priory' ben ik door gaan rijden richting de boot oversteek naar Dublin. Zoekende naar een leuke overnachtingsplek voor onderweg kom ik uit op de site van een leuke hostel in het National Park. De laatste paar uren in het licht rijd ik door naar dit hostel, de Rocks at Plas Curig hostel in Capel Curig. Mijn idee was om 1 nacht te blijven, maar bij het zien van de prachtige omgeving onderweg en de geweldige slingerwegen heb ik besloten om hier 2 nachten te blijven. Ik krijg zin om te wandelen bij het zien van de sneeuw in de bergtoppen en de watervallen die naar beneden razen! [e-1f603]

De ruïne van vandaag zag ik voorbij komen in 1 van mijn nieuwe aanwinsten van gisteren. Van alle keuzes die ik kon maken heb ik de ruïne/ kerk 'White Ladies Priory' uitgekozen, een klein nonnenklooster uit de 12e eeuw. Eenmaal op de plek kon ik deze keuze helemaal begrijpen. Ik heb weer veel herkenning gevoeld. Het stuk bij mezelf blijven kwam hier duidelijk naar voren en heb hier best wat tranen om gelaten. De wandeling in de omgeving was erg bijzonder. Na veel dieren te hebben gezien keek ik op van een uil die vlak langs mij heen vloog. Wauw! En het uitzicht, het typische landschap wat je ziet in omgevingen van historische gebouwen op het platteland, is ook hier geweldig om te zien. Een foto is maar een fractie, een klein stukje van de belevenis, maar wil het jullie niet onthouden.

De hostel ziet er erg gezellig uit en alleen daarvoor zou ik al terug komen! Het vrije gevoel herken ik hier duidelijk en voel me meteen op mn gemak. Blij te zien dat de eigenaar Nick het vuur in de woonkamer aanmaakt pak ik er een goed boek bij. Er zijn weinig gasten vandaag maar ben toch benieuwd wie er zijn en wat hun verhaal is. Tot dan nestel ik me lekker bij het vuur!

Ps. Bedankt voor al jullie lieve berichten! Het doet me erg goed, vooral als het even wat minder gaat. Ik hou jullie op de hoogte!


  • 09 Maart 2023 - 00:22

    Grethe Hoiting-Visser:

    [e-1f496]


  • 09 Maart 2023 - 07:32

    Monique:


  • 09 Maart 2023 - 07:34

    Monique:

    Prachtig[e-2764]️. Dank je voor het meenemen op je reis. Mooi om te lezen, jouw overwinningen.


  • 09 Maart 2023 - 07:53

    Kees:

    Jeetje, wat heb jij gisteren een eind gereden!!

    Fijn dat je nu even op een plek bent waar je 2 nachten blijft.

    En ik snap waarom! Wat een fantastische omgeving!

    Het ademt oude geschiedenis en mystiek.

    Ik hoor hier ook muziek bij[e-1f600]. Geen Chopin maar Fleetwood Mac (Rhiannon, een verhaal over een Welse heks)

    https://www.youtube.com/watch?v=2b9BpunsVmo.

    Veel plezier!!


  • 09 Maart 2023 - 09:00

    Janny :

    Jeetje Mariska wat toch een ervaringen die je iedere dag mag tegenkomen!

    Open iedere dag met een spannend gevoel de mail in afwachting wat ik mag lezen over je belevingen.

    Dank je wel daarvoor en alle respect voor jou!

    [e-1f64f] [e-1f917] liefs en knuffel.


  • 09 Maart 2023 - 10:26

    Marja:

    Geweldig Mariska, heerlijk zoals ik met je mee mag reizen. En zo leuk dat je helemaal met de stroom mee gaat. Geniet er van


  • 09 Maart 2023 - 13:59

    Jan Willem:

    Leuk beeld weet je te schetsen in het Hostel, lekker huiselijk bij het vuurtje een boek lezen. Heerlijk


  • 09 Maart 2023 - 15:39

    Alienne:

    Jeetje zeg, wat een lange rit. En wat prachtig wat je allemaal meemaakt:lekker in the flow.

    Leuk om je zo te volgen. Dankjewel hiervoor.

    Veel liefs en geniet van de dagen in het hostel en de mensen die je ontmoet![e-1f970]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Hoi, welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avonturen volgen. Veel leesplezier en laat je inspireren! Mariska

Actief sinds 14 Feb. 2023
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 8688

Voorgaande reizen:

03 Maart 2023 - 02 April 2023

On my way home!

Landen bezocht: