Geschiedenis van Ierland - Reisverslag uit Oranmore, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu Geschiedenis van Ierland - Reisverslag uit Oranmore, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu

Geschiedenis van Ierland

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

20 Maart 2023 | Ierland, Oranmore

Vandaag wordt ik wakker in een heerlijk hotelbed! Dat is beter! Ik heb geleerd van mijn auto avontuur en heb op tijd en voor een leuke prijs een hotel kunnen boeken vlak onder Galway, Oranmore genaamd. Het is echt een oud hotelletje waar ik een kamertje krijg op de bovenste verdieping, de zolder. Een knus, klein kamertje met een breed vensterbank voor het raam om eens fijn naar buiten te kunnen staren. Hier ben ik vandaag veel te vinden!

Na gisteren een best actieve dag te hebben gehad ben ik nu kapot. Vanochtend zwetend wakker geworden met een lichte verhoging. Me uit bed slepend ga ik naar beneden om nog een nachtje bij te boeken, waar ik weer over de prijs heb kunnen onderhandelen. Blijft bijzonder. Tevreden duik ik mijn bed weer in tot vanmiddag. Aangezien ik haast geen schone kleding meer heb, waag ik me tot een wandeling van 2km, de wasserette op en neer in het leuk klein dorpje. De wandeling doet me goed en de verhoging is weg getrokken. Ik ga het morgenvroeg even aankijken hoe ik me voel, anders maar weer onderhandelen voor een extra nacht haha. Een leuke bijkomstigheid is dat dit hotel een zwembad heeft met sauna. Een goede plek om ziekjes te zijn lijkt me! [e-1f607]

Gisteren onderweg naar het noorden heb ik weer enorm veel historische gebouwen gezien, waarvan gelukkig de meeste nog overeind stonden en/of gerestaureerd zijn. Zo ook de Black Abbey onder Limerick, een kerkje met een eigen binnentuin en rondgangen er omheen. Erg mooi om te zien!

Het heeft gisteren (en tevens vandaag) enorm veel geregend en er stond een gure wind wat alles meteen een trieste indruk geeft. Ook de parade helaas, die ik in Limerick bijwoon en die ter ere van het St. Patrick's festival gisteren werd gehouden. Dit keer stond de parade in het teken van muziek waarbij er meerdere prijswinnende muziekkorpsen meeliepen. Mooi om te zien hoe ze doorweekt van de regen, met volle overgave bleven doorgaan, het klonk dan ook erg mooi! Vandaag was de laatste dag van het festival en ik heb opgemerkt dat er veel plaatselijke dingen zijn georganiseerd, van een rommelmarkt tot het samen kijken naar een wedstrijd in de pub. Het is een feest die veel voor de locals lijkt te betekenen en had gehoopt dat ze er wat beter weer bij hadden.

Ik maak de stadswandeling door Limerick af door een plaatselijk museum/ kasteel te bezoeken om zo toch wat meer over de geschiedenis van Ierland te leren. Het is echt een bloederige strijd geweest een paar eeuwen geleden. Vikingen, Ieren, Engelsen, Fransen, Spanjaarden en Nederlanders, er ligt een flinke geschiedenis hier in Ierland! Ik merk dat het me zo heeft geïnteresseerd dat ik vandaag, tijdens het wachten op de wasmachine, een paar boeken heb aangeschaft met waargebeurde verhalen over de heftigheid van vroeger, de opstanden en het losbreken van het oude. Heel toepasselijk leek me dat laatste! [e-1f609]


  • 21 Maart 2023 - 09:02

    Janny :

    Wat prachtig de foto's die je steeds bijvoegt van al de oude gebouwen.

    Fijn dat je je weer iets beter voelt want om nu ziek te worden zou jammer zijn.

    Wens je een inspirerende dag toe. [e-1f496] liefs en knuffel.


  • 21 Maart 2023 - 14:10

    Alienne:

    Geweldig koh!

    En hopen dat je snel weer opknapt.

    Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Hoi, welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avonturen volgen. Veel leesplezier en laat je inspireren! Mariska

Actief sinds 14 Feb. 2023
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 8790

Voorgaande reizen:

03 Maart 2023 - 02 April 2023

On my way home!

Landen bezocht: