Malin Head, het meest noordelijke punt van Ierland - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Mariska Veen - WaarBenJij.nu Malin Head, het meest noordelijke punt van Ierland - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Mariska Veen - WaarBenJij.nu

Malin Head, het meest noordelijke punt van Ierland

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

29 Maart 2023 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Vandaag (woe 29 maart) zit ik in de Standing Stones Lodge vlak naast Belfast. Geen idee wat een lodge was, kom ik er nu achter dat het best een grappig concept is. Een rijtje kleine hotelkamers aan een klein straatje met daarvoor een gebouw waar je kan relaxen, ontbijten en een drankje kan doen s'avonds. Leuk om mee te maken, maar doe mij maar de knusse en gezellige B[e-38]B's of hostels.

Vanochtend op het meest noordelijke punt van Ierland in Malin Head, heb ik afscheid genomen van de ruige kust aan de Atlantische Oceaan. Dit voelt echt alsof de reis is afgelopen. Een mooi gedicht bij het bankje 'Bench of hope' sluit dit gedeelte mooi af. Tevens het beeldje van een engel die iemand heeft geplaatst tussen de rotsen [e-263a]️

Vanaf hier ben ik kilometers gaan maken met een tussenstop bij Londonderry waar ik een stadswandeling heb gemaakt over de oude muren van vroeger. De eigenaar van een vintage shop raadde me dit sterk aan en wat ook zeker de moeite waard was om een goede indruk te krijgen van het stadje. Londonderry ligt net in Noord Ierland en ik moet even schakelen dat ik hier weer in miles moet gaan denken en tevens de ponden weer uit mijn portemonnee moet trekken. Gek bewustzijn om in 1 land met 2 verschillende munteenheden te moeten betalen.

Wat me het meest is bijgebleven, is de geschiedenis die zich heeft voltrokken op 30 januari 1972, ook wel Bloody Sunday genaamd. Een protest demonstratie vond plaats waarbij er uiteindelijk 14 demonstranten zijn gedood. Het heeft 26 jaar geduurd voordat de prime minister de onschuld van deze mensen heeft terug kunnen geven.. Intens en de energie is nog steeds goed voelbaar in het stadje.

Het is rustig in de algemene ruimte van de Lodge en met een iers biertje zit ik s'avonds mijn wegenkaart bij te werken. De route die ik heb gereden ziet er immens uit en ik word er blij van. Heb ik toch maar even gedaan! Ik ben benieuwd hoeveel kilometers ik straks in totaal heb gereden.


  • 30 Maart 2023 - 09:10

    Janny :

    [e-1f49d] Goedemorgen power vrouw,

    Wens je een hele goede dag toe met liefs en knuffel.


  • 30 Maart 2023 - 17:56

    Verder!:

    Wat mooi allemaal, en wat fijn dat je auto het zo goed doet!!!

    Zelfs aan de andere kant v d weg[e-1f609]

    Liefs en fijne rei


  • 30 Maart 2023 - 21:14

    Grethe:

    Hope...

    De Engel...

    Het mooie en hoopvolle troostende gedicht...

    Wat een prachtig "slot" van jouw moedige Vision Quest!

    [e-1f496]


  • 06 April 2023 - 19:47

    Mariëtte:

    Poeh nou ondertussen weet je hoeveel kilometers je hebt gereden :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Hoi, welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avonturen volgen. Veel leesplezier en laat je inspireren! Mariska

Actief sinds 14 Feb. 2023
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 8669

Voorgaande reizen:

03 Maart 2023 - 02 April 2023

On my way home!

Landen bezocht: