Doel van mijn reis - Reisverslag uit Culdaff, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu Doel van mijn reis - Reisverslag uit Culdaff, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu

Doel van mijn reis

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

28 Maart 2023 | Ierland, Culdaff

Dinsdag 28 maart. Helemaal blij ben ik aan het genieten van mijn dag! Ik denk dat ik het doel van mijn reis hebt bereikt! :D

Ik heb zoveel te vertellen, maar tegelijkertijd is er ook helemaal niets.. De stilte van zondag voel ik nog steeds in mij, waar ik mega blij mee ben! De rust in mij is er en dit is wat ik graag wilde bereiken tijdens mijn vakantie. Gisteren en vandaag staan in teken van rust en stilte. Ik heb dan ook heerlijk rustig getourd en rustige plekken opgezocht waar ik weer helemaal in de natuur weg kon zakken. Gisteravond zelfs zo fijn aan de zijkant van de weg bij de Atlantische Oceaan gezeten, dat ik helemaal de tijd ben vergeten en mazzel had dat ik nog een B[e-38]B in Dunfanaghy heb kunnen vinden. Eenmaal daar ben ik vrijwel meteen in slaap ben gevallen.

De rust in mijzelf doet me goed. Naast de vele vermoeidheid wat los komt voel ik me heel bewust, alsof ik overal een keuze in kan maken wat dan weer helderheid geeft. De afgelopen dagen zijn enorm traag geweest, maar heerlijk ontspannend en ik word er helemaal blij van!

Het rijden over de Glengesh bergpas, echt geweldig! Uit het niets een Brabander horen schreeuwen: "Heej, een Nederlander!", erg lachwekkend! Het zitten in stilte op verschillende plekken langs de Atlantische Oceaan, rustgevend! Het wandelen in het National Park van Glenveagh, genieten! Bij de B[e-38]B waar ik vanavond incheck een warm ontvangst krijgen met thee, koekjes, tips en het verhaal van deze oude meneer die de B[e-38]B al 40 jaar runt samen met zijn vrouw, voelt erg vertrouwd. Mensen zijn echt heel vriendelijk hier [e-1f60a]

Gisteren een mooi gesprek gehad met Elke, een Brabantse vrouw van mijn leeftijd die er even een weekje tussenuit is en haar gezin heeft thuisgelaten. Ook zij zoekt de rust in zichzelf en scheurt even later in haar huurwagentje voor me uit de bergpas over. We merken beiden op dat dit land enorm vriendelijk is en er een grote sociale controle is onderling. Tegelijkertijd verbazen we ons beide, we merken namelijk op dat iedereen hier erg eenzaam is. Voelt erg tegenstrijdig en ik dacht eerst ook dat ik het verkeerd had gezien. Mensen hechten veel waarde aan elkaar maar de communicatie lijkt steeds aan de oppervlakte te blijven, bij de sociale beleefdheden en gaan de diepte niet in. Om ons zorg syndroom maar gerust te stellen is onze conclusie dat de mensen hier waarschijnlijk graag op zichzelf zijn of niet de diepte in willen gaan. Een manier van leven die wij in ieder geval niet gewend zijn en binnen een paar minuten zitten we al te kletsen over wat ons beweegt om hier in ons eentje te gaan rijden. Erg gezellig en wat later wisselen nummers uit.

* De foto's in dit verslag zijn van gisteren.


  • 29 Maart 2023 - 07:40

    Petra:

    Het systeem van de website is blijkbaar in de war, er staat 1 april bij je verslag. Het is toch geen grap he? [e-1f61c]


  • 29 Maart 2023 - 09:06

    Janny :

    Lieve Mariska,

    Wat fijn om te lezen dat je de rust en stilte in je mag ervaren [e-1f49c].

    En alle ervaringen van de afgelopen weken mee mag nemen - diep respect voor jou.

    Heel veel liefs.


  • 29 Maart 2023 - 16:37

    Liefs Gea:

    Wat fijn te lezen dat je kan oogsten

    [e-1f339]


  • 19 April 2023 - 21:09

    Mariëtte:

    Het schaapje kijkt mij aan :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Hoi, welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avonturen volgen. Veel leesplezier en laat je inspireren! Mariska

Actief sinds 14 Feb. 2023
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 8718

Voorgaande reizen:

03 Maart 2023 - 02 April 2023

On my way home!

Landen bezocht: