St. Mary's Cathedral - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu St. Mary's Cathedral - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Mariska Veen - WaarBenJij.nu

St. Mary's Cathedral

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

16 Maart 2023 | Ierland, Killarney

Vandaag vertrek ik uit de knusse B[e-38]B van Carrig Island. Na een goede nachtrust en een gezellig ontbijt te hebben gedeeld met een een stel uit Michigan (US) dat op honeymoon is ga ik weer verder.

Ik ga de lange brug weer af en besluit op een gegeven moment om van de Wild Atlantic Way af te gaan. Het is echt een prachtige route, maar ik wil nu graag iets anders zien. Mijn aandacht gaat naar Killarney, het National Park en de St. Mary's Cathedral en besluit om daar rechtstreeks heen te rijden. Een uurtje rijden, met uitzicht op de bergen van het National Park van Killarney die steeds dichterbij komen, geweldig! Het zonnetje schijnt goed vandaag, het is 18 graden en ik geniet van mijn autorit! :D

Eenmaal binnen in de St. Mary's Cathedral word mijn adem zowat ontnomen. Wauw! Wat een prachtig gebouw! De stenen, de hoogte, de vormen, echt geweldig! En wat een herkenning!

Na alles eens goed bekeken te hebben zoek ik een beschut hoekje op om wat te schrijven in mijn boekje. Ik merk op dat er wat voorbereidingen bezig zijn voor een bruiloft waar ik weinig aandacht aan besteed. Ik zit zo in mijn gedachten te schrijven dat ik te laat doorheb dat de voltrekking van deze bruiloft is begonnen. Oeps.. Stilletjes blijf ik maar zitten en hoop dat ik niet opgemerkt word.De zang en muziek nemen me mee en ondanks dat ik niets kan zien kan ik het proces goed volgen. De geloftes die ze elkaar afleggen trekken hoorbaar tranen, voornamelijk bij hem haha. Er wordt elkaar veel liefde en thee beloofd. Het is een mooie ceremonie waarvan ik na afloop het blije koppel zie. Ze zien er gelukkig uit!

Tegenover het kathedraal is de ingang van het Killarney National Park, daar wilde ik ook al heen en kies een leuke route uit. Het landschap is super om te zien en ziet er ergens perfect uit, het zou zo uit 1 van de verhalen van Jane Austen kunnen komen.

Ik geniet van de mooie uitzichten van deze wandeling en de wilde natuur en besluit daarna terug te gaan om een overnachtingsplek te zoeken. Ook in deze plaats merk ik op dat de mensen meer op zichzelf zijn dan in Engeland. Al zijn ze nog steeds erg vriendelijk, denk ik niet dat er een bank in een huiskamer voor me in zit. Ik leg me er bij neer dat komende nacht een dure gaat worden en kies ver boven mijn budget een luxe hotel. Dan maar goed doen!

St. Patrick's day zal ik dus gaan aanschouwen in Killarney. De parade is rond het middaguur en als ik locals vraag hoe het feest er verder uit gaat zien, krijg ik van ieder te horen dat ze in de pub belanden met live muziek. Ergens klinkt dit als carnaval, maar zal het gaan beleven morgen :D


  • 16 Maart 2023 - 22:20

    Ellen Nijenhuis :

    Lieve Mariska

    Het is steeds heel spannend om je te volgen, ja schrijvers talent en de sfeer zet je steeds neer.

    Heel zorgvuldig en bijzonder!

    Lieve knuffel


  • 16 Maart 2023 - 22:23

    Mariëtte:

    Ze beloofden elkaar liefde en thee? Hahaha


  • 17 Maart 2023 - 05:59

    Maarten:

    Ik word langzamerhand jaloers door jou te volgen. Krijg ook weer zin om af te reizen naar Ierland of Schotland. Te mooie foto's en verhalen.


  • 17 Maart 2023 - 07:44

    Petra:

    Eerst een 'runaway bride' ontmoeten en dan een bruiloft meemaken. Ik ben benieuwd wat er nog meer komt dat past bij dit thema!


  • 17 Maart 2023 - 10:40

    Kees:

    Veel plezier morgen!! St. Patrick's day moet echt iets bijzonders zijn!


  • 17 Maart 2023 - 11:34

    Janny :

    Wow wat mag je veel ervaren Mariska echt top!

    Heel veel liefs en een mooie St. Patricks day.

    Knuffel [e-1f49e]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Hoi, welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn avonturen volgen. Veel leesplezier en laat je inspireren! Mariska

Actief sinds 14 Feb. 2023
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 8663

Voorgaande reizen:

03 Maart 2023 - 02 April 2023

On my way home!

Landen bezocht: